Realitātes analīze Ž. Bodrijāra darbos
Author
Fokerote, Ance
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Elga
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā aplūkota franču sociologa un kultūrteorētiķa Žana Bodrijāra (1929) realitātes interpretācija, kas atklājas simulakru, simulācijas un hiperrealitātes skaidrojumā. Realitātēs skaidrojuma pamatā ir semiotisks zīmju un simulakru skaidrojums, ko pavada vispārēji simulācijas procesi un jēgas izzušana – implozija. Kā rezultātā nav atšķirības starp masu mediju un realitāti, ko tas atspoguļo. Masu mediju un tehnoloģiju nepārtrauktā klātbūtne rada reālā un realitātes modeļu nepārtrauktu reproducēšanu un atšķirību modelēšanu, kas pamato nošķiršanas iespējas starp reālo un ilūziju izzušanu un realitāte pāriet hiperrealitātē, kur reālais ir pārāk reāls un tam nav iespējama nekāda reference, nekam nav ļauts eksistēt kā idejai vai sapnim, jo viss tiek momentā realizēts. Bodrijāra atainotajā realitātē viss zaudē savu eksistences jēgu, jo viss ir simulakru un simulācijas varā un vienīgais, kas atlicis ir teorētiska vardarbība, ironija vai vienaldzība. The theme of Bachelor work is reality analysis in the French sociologist Jean Baudrillard (1929) works. The object of reality analysis is simulacrum, simulations and hiperreality. Reality interpretation is based on sign and simulacrum semiotic analyses which are governed by simulation process and disappearance of meaning –implosion. As a result there is no difference between media and reality which media used to represent. The presence of mass media and technologies constitute the real and reality model continuous reproducing and difference simulating, what result in impossibility of separating the real and the illusion. Reality becomes hiperreal where the real is more real and it has no possibility to refer to anything. In hiperreality everything exists, there is no dream or idea, because everything is realised in a flash. In Baudrillard’s depicted reality everything looses its meaning and all one is left is theoretical violence, irony or indifference.