20.gs. 70.–90. gadu latviešu populārā mūzika laikmeta sociāli politiskajā kontekstā, izpildītāj-grupas: Līvi, Pērkons, Menuets, Credo
Author
Krūmiņa, Rita
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Butulis, Ilgvars
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā tiek pētīta rokmūzikas attīstība Latvijā, estrādes mūzikas izpildītāj-grupu, tādu kā „Līvi”, „Pērkons”, „Menuets” un „Credo” darbība Padomju Latvijā, laika posmā no to darbības sākuma, līdz 20. gs. 90.gadiem. Par darba mērķi tiek izvirzīts noskaidrot, ar kādiem līdzekļiem grupas varēja paust savu attieksmi pret pastāvošo realitāti. Tiek analizēti grupu izpildīto dziesmu teksti, saistot tos ar valdošo situāciju sabiedrībā un valstī. Tāpat tiek vērtēta kāda bija šo grupu nozīme Latvijas sabiedrībā. Darbā iekļauta festivāla „Liepājas dzintars” izpēte, jo šis festivāls tiek saistīts ar daudzu latviešu estrādes mūziķu popularitātes sākumpunktu.
Secinājumi liecina, ka rokmūzika, Latvijas teritorijā ienākusi no Rietumiem, atdarinot elkus, kā arī tā bija sava veida attieksmes paušana par dzīvi Padomju Latvijā. Kā dzīvesveids un mūzikas stils tā tikusi ierobežota, pamatojoties uz to, ka šāds mūzikas stils var padarīt sabiedrību nekulturālu. The topic of the research is development of rock music in Latvia. The performer bands as „Līvi”, „Pērkons”, „Menuets” and „Credo” activities in Soviet Latvia, from the establishment of the bands to 90ties of 20th century.
The main objective of the research is to find out how the performer bands were able to present their opinion about the situation in the country and the meaning of the bands for Latvian society. Also the lyrics are analyzed in relation with socio-political context. Work explores the festival „Liepājas dzintars” which had a big influence to many performer bands to start the career.
Conclusions – the rock music in Latvia came from the west, by imitating the idols. In some way, it was the aspect how to show their attitude about life in Soviet Latvia. As a life style it has been restricted from the government, for the reason that this style of music makes society uncultured.