Teātra, kritikas un skatītāju komunikācija virtuālajā vidē: "Izraidītie", "Piafa", "Peldošie – ceļojošie" gadījumu analīze
Author
Abramoviča, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Komunikācija virtuālajā vidē ir kļuvusi par ikdienas daļu, un dalīšanās ar informāciju virtuālajā vidē ir pašsaprotama un reizēm pat vajadzīga. Arī ar teātra izrādēm un komunikāciju to kontekstā ir līdzīgi.
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kāda ir skatītāju atsauksmju veidošanas prakse, kuri izrādes aspekti atsauksmēs tiek pieminēti visbiežāk un kā teātra kritiķi sevi pozicionē un prezentē tviterī.
Darba pirmajā daļā apskatīta teorija par interneta rašanos un mājaslapām, tviteri, auditoriju un dažiemm sevis prezentēšanas pieņēmumiem tajā. Darba otrajā daļā ir apskatītas pētniecības metodes, savukārt trešajā daļā tās tika pielietotas, lai rastu atbildes uz izvirzītajiem uzdevumiem. Metožu ietvaros tika analizētas atsauksmes teātru mājaslapās, tematiskie tvīti teātru tvitera profilos un veiktas intervijas ar teātra kritikas pārstāvjiem.
Bakalaura darba gaitā secināts, ka virtuālajā vidē publicētās un pārpublicētās atsauksmes ir lielākoties pozitīvas un ka atsauksmes teātru mājaslapās biežāk satur detalizētāku izrādes vērtējumu, nekā ierobežotā apjoma tvīti. Tāpat tika noskaidrots, kā tviterī sevi pozicionē teātra kritiķi un kāda ir viņu ieturētā tvitera pārvaldības politika.
Atslēgvārdi: virtuālā vide, atsauksmes, izrāde, kontentanalīze, tviteris, mājaslapa, teātris, kritika. Virtual communication has become a part of the daily agenda, and sharing information virtually is self-evident and sometimes even necessary. It is the same with theatre, performances and opinions.
The aim of the thesis is to learn the theatre spectators’ practice of opinion publishing, to clarify what aspects of the performance are frequently mentioned and to get to know about theatre reviewers’ twitter policy.
The first part of the thesis consists of theories about the internet, webpages, twitter, auditory and a few self-presentation aspects. Research methods have also been described and used to clarify data and results in the published opinions, tweets and interviews.
It has been concluded that the virtually published opinions are mainly positive and opinions in theatre webpages are more detailed. Te theatre reviewers twitter policy has also been learned.
Key words: virtual communication, opinions, performance, content analysis, twitter, webpage, theatre, critique.