Klubs kā komunikācijas telpa padomju okupācijas apstākļos (1980.-1990.)
Author
Ahuna, Una
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kleckins, Ābrams
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Klubs kā sabiedrības komunikācijas telpa pirms Trešās atmodas un Trešās atmodas laikā (80. gadu otra puse – 90. gadu sākums)” tiek apskatīta klubu iestāžu loma Trešās atmodas laikā, astoņdesmito gadu beigās un deviņdesmito gadu sākumā, Rīgā. Autore savā darbā izvirzīja hipotēzi, ka kultūras darbinieki, izmantojot kluba darba formas un metodes, veicināja un virzīja atmodas procesus.
Pētījumu veikšanai, autore bakalaura darbā, kā metodes formu pielietoja Mutvārdu vēsturi (Oral History), bet informācijas iegūšanai izmantoja nestrukturizētās intervijas metodi.
Pētījuma laikā autore tikās ar vairākiem klubu darbiniekiem, kuri bija liecinieki Trešajai atmodai un paši aktīvi piedalījās tā laika sabiedriskajos procesos. Pētījumu nevar uzskatīt par pilnīgu un pabeigtu materiālu, bet gan kā ievadu turpmākajiem pētījumiem, kuriem šis darbs varētu kalpot par pamatu padziļinātu pētījumu veikšanai. Veikt tālākus pētījumus par Trešās atmodas laiku būtu svarīgi, jo kā savos darbos norāda dr. hist. Daina Bleiere – atmodas laiki ir maz pētīti un ir kā balts plankums Latvijas vēsturē.
Bakalaura darba izstrādes laikā izvirzītā hipotēze guva apstiprinājumu. The bachelor’s paper “Club as a Communications Space of Society During the Third Awakening ( between late 1980’s and early 1990’s)” gives an overview of the importance of the club or the community house as an institution between late 1980’s and 1990’s in Riga. The author moves forward a hypothesis that all the club employees or persons somehow connected to the community house contributed to the process of awakening using the club job methods.
During the research, the author used an unstructured interview method as an instrument of getting information, but the oral history was used as a method form.
The author met with some eyewitnesses of the Third awakening during her research. The active participants shared their memories as well.
This research could not be viewed as a completed material, but it is an introduction for further research. It could become the basis for a more extended research. Dr. Hist. Daina Bleiere points out that it would be very important to continue further research, because the Third awakening is still largely a blank spot in Latvia’s history.
The hypothesis brought forward in this paper has been verified as true.