Show simple item record

dc.contributor.advisorRadzobe, Silvijaen_US
dc.contributor.authorUlberte, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:50Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:50Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other26029en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4746
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractEPISKĀ TEĀTRA PIEREDZE EIROPĀ UN LATVIJĀ Pētījuma temats ir vācu dramaturga, režisora un teātra teorētiķa Bertolta Brehta (1898 – 1956) 20. gs. 20. gados izstrādātā episkā teātra teorija, tās ģenēze un evolūcija, un šīs teorijas pielietojums režijas praksē Eiropā, tai skaitā Latvijā, laikmeta sociālpolitisko norišu un modernisma teātra paradigmas kontekstā. Bertolta Brehta episkais teātris un Konstantīna Staņislavska definētā pārdzīvojuma teātra metode ir divas nozīmīgākās teātra sistēmas, kas visprincipiālāk ietekmējušas 20.gadsimta režijas un aktiermākslas izteiksmes līdzekļus Eiropā. Galvenā atšķirība starp šīm teātra sistēmēm ir tā, ka dramatiskā jeb aristoteliskā teātra pamatā ir drāma – notikums, kas attīstās darbībā skatītāja acu priekšā, bet episkā teātra pamatā stāstījums par kādu notikumu, kas ar dažādiem teātra valodas līdzekļiem tiek atsvešināts no skatītāja emocionālā līdzpārdzīvojuma. Laika gaitā transformējoties, šīs pieejas teātrī manifestējas gan tīrā, klasiskā formātā, gan savstarpēji mijiedarbojoties un integrējot arī citu teātra sistēmu pieredzi.en_US
dc.description.abstractEPIC THEATRE IN EUROPE AND LATVIA The research is devoted to the theory of epic theatre by German dramatist, stage director and theatre theoretician Bertolt Brecht (1898 – 1956), development of the theory in 1920s and its further evolution, as well as its application in stage directing in Europe, including Latvia, in the context of socio-political events and as a paradigm of the modernist theatre. Bertolt Brecht’s epic theatre and the method of physical action developed by Konstantin Stanislavsky are the two main systems used in theatre which have most significantly influenced the means of expression in stage direction and acting in 20th century Europe. Due to transformations, these systems manifest themselves in a pure, classic form, as well as in forms which have interacted and have become integrated other theatre systems.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.subjectLiteratūrzinātneen_US
dc.subjectValodu un kultūras studijas, dzimtās valodas studijas un valodu programmasen_US
dc.titleEpiskā teātra pieredze Eiropā un Latvijāen_US
dc.title.alternativeEPIC THEATER IN EUROPE AND LATVIAen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record