Spēļošanas ietekme uz darbinieku iesaisti personālvadības procesu kompleksā sistēmā
Author
Ērgle, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Vorončuka, Inesa
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Promocijas darba mērķis ir izpētīt spēļošanu kā rīku, ko izmanto personālvadības procesu kompleksā sistēmā, un tās potenciālu ietekmēt augstāku darbinieku iesaisti šajos procesos, kā arī izstrādāt rekomendācijas spēļotu un iesaisti veicinošu personālvadības procesu dizainam. Pētījums piedāvā hipotēzi, ka, ņemot vērā spēļu vides augsti iesaistošo raksturu, darbinieku iesaiste dažādos personālvadības procesos tiek pozitīvi ietekmēta, izmantojot spēļu elementus, kas veicina izmērāmu šo procesu rādītāju paaugstināšanos. Darba zinātniskā novitāte izpaužas spēļošanas definīcijā ar fokusu uz personālvadības procesiem, kā arī pienesumā vadībzinātņu teorijas attīstībai: izstrādāts 10-soļu modelis iesaisti veicinošai personālvadības procesu spēļošanai. Darba ietvaros izstrādātā metodoloģija spēļošanas ietekmes izpētei uz darbinieku iesaisti var tikt izmantota gan viena uzņēmuma vai uzņēmumu grupas ietvaros, gan pārrobežu pētījumiem The aim of this study is to explore gamification as a tool used within a complex system of human resource management processes and its potential to achieve higher employee engagement with these processes, as well as to develop recommendations for gamified and engagement-positive design of the said processes. Hypothesis defended throughout the thesis argues that given highly engaging character of the game environment employee engagement with various human resource management processes can be positively influenced through the application of game elements, thus promoting improvement of the process indicators. Scientific novelty of the doctoral thesis lies in developed gamification definition with a focus on human resource management processes, as well as in contribution to the management theory development: thesis offers 10-steps model for the engagement positive gamification of human resource management processes. Methodology for research of the impact of gamification on employee engagement can be used within any business enterprise or group of enterprises, as well as for the crossborder research.