Dizaina sistēmas digitālajā vidē
Author
Stiķis, Reinis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dzilna, Agris
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Ņemot vērā augošo digitālo produktu pieprasījumu, sarežģītību un nepieciešamību pēc efektīviem dizaina procesiem, arvien lielāku nozīmi ir ieguvusi dizaina sistēmu izmantošana. Strādājot pie digitālo produktu dizaina projektiem, dizainerim ir jāprot integrēt dizaina sistēmas savā darbā, lai radītu konsekventu un viegli papildināmu digitālā produkta dizainu. Diplomdarba “dizaina sistēmas digitālajā vidē” mērķis ir izveidot dizaina sistēmu mobilās lietotnes izstrādei, ņemot vērā tās dizaina nianses un izstrādes principus. Pētāmā problēma - Informācijas trūkums par dizainu sistēmu priekšrocībām un to izveides niansēm. Teorētiskajā daļā tiek pētīta literatūra un avoti par dizaina sistēmu pielietojumu, dizaina niansēm un izveidošanas paņēmieniem. Empīriskajā daļā, izmantojot dizaina paraugu analīzi, tiek pētītas dažādu uzņēmumu dizaina sistēmas. Rezultātā tiek noskaidrots, kādas ir galvenās dizaina sistēmas sastāvdaļas, kas tiek izmantotas īstu digitālo produktu izstrādes procesā. Radošajā daļā ir izstrādāta jauna dizaina sistēma ņemot vērā teorētiskā un empīriskajā daļā apskatīto informāciju. Izmantojot radīto dizaina sistēmu, ir izveidots mobilās lietotnes prototips. Given the growing demand, complexity, and need for effective design processes in digital product development, the use of design systems has become increasingly important. When working on digital product design projects, designers need to be able to integrate design systems into their work in order to create a consistent and easily expandable design for the digital product. The aim of this thesis is to create a design system for mobile app development, considering its design nuances and principles. The research problem is the lack of information on the benefits and nuances of design system development. The theoretical part explores literature and sources on the application, nuances, and creation methods of design systems. The empirical part studies design systems of various companies through design pattern analysis, identifying key components used in real digital product development. As a result, the key components of the design system that are used in the actual development process of digital products are identified. In the creative part, a new design system is developed based on the information reviewed in the theoretical and empirical parts, which is used to create a prototype for a mobile app.