Show simple item record

dc.contributor.advisorRotkale, Līva
dc.contributor.authorVīksne, Adele
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
dc.date.accessioned2024-06-20T01:04:48Z
dc.date.available2024-06-20T01:04:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other103768
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/66214
dc.description.abstractBakalaura darbs ir veltīts improvizācijas problēmai mūzikas ontoloģijā. Mūzikā improvizācija ir spontāna mūzikas radīšana izpildījuma brīdī, tomēr tās statusa noteikšanu apgrūtina improvizācijas daudzveidība. Bakalaura darba mērķis ir, izvērtējot dažādas mūzikas ontoloģijas pieejas analītiskajā estētikā, parādīt, ka improvizēta skaņdarba ontoloģiskais statuss ir nedefinējams. Lai sasniegtu darba mērķi, tiek aplūkotas teorijas par to, kādai ontoloģiskajai kategorijai pieder iepriekš sacerēts skaņdarbs jeb muzikāla kompozīcija; tiek analizētas improvizācijas attiecības ar kompozīciju un improvizācijas klasifikācijas iespējas mūzikas ontoloģijā; tiek parādīts, ka improvizācijas skaidrojums nevienā teorijā nav pārliecinošs, dažādām improvizācijas formām ir atšķirīgi nosacījumi, līdz ar to improvizāciju nevar ietvert vienā definīcijā.
dc.description.abstractThe bachelor’s thesis is dedicated to the problem of improvisation in the ontology of music. In music, improvisation is the spontaneous creation of music during performance, yet its status is complicated by the diversity of improvisation. The aim of the bachelor's thesis is to demonstrate that the ontological status of an improvised piece is undefinable by evaluating various approaches to the ontology of music within analytical aesthetics. To achieve this aim, the thesis examines theories regarding the ontological category to which a pre-composed piece or musical composition belongs; analyses the relationship between improvisation and composition, as well as the possibilities for classifying improvisation in the ontology of music; and demonstrates that the account of improvisation is not compelling in any theory, as different forms of improvisation have distinct conditions, thus defying a single definition.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFilozofija
dc.subjectmūzikas ontoloģija
dc.subjectimprovizācija
dc.subjectklasifikācija
dc.subjectskaņdarbs
dc.subjectmuzikāls darbs
dc.titleImprovizēta skaņdarba ontoloģiskais statuss
dc.title.alternativeThe Ontological Status of an Improvised Musical Composition
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record