Šinto filozofija kā būtība Hajao Mijadzaki darbos
Author
Skļarova, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Taivāns, Leons Gabriels
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs "Šinto filozofija kā būtība Hajao Mijadzaki darbos" izpēta smalkās detaļās, ziņojumus un attēlus Hajao Mijadzaki radošajos filmās "Spirited Away", "Princess Mononoke" un "My Neighbor Totoro" caur Šinto filozofijas prizmu. Darbs analizē katras filmas sižetu, tās tēlus, dizaina un nosaukumu izvēli, kā arī to simbolismu un to savstarpējo sakaru ar Šinto, tās filozofiju, vērtībām un praksi. Pētījuma mērķis ir prezentēt un analizēt Šinto piemērus Hajao Mijadzaki darbos un apstiprināt hipotēzi, ka Hajao Mijadzaki savos galvenajos filmās izmantojis pazīstamus Šinto atsauces un vispārējas Šinto skatījumus, lai nodotu ziņojumus un radītu stāstus ar būtiskajām īpašībām, kās ir raksturīgas Šinto ticībai. Darbs ir strukturēts četrās daļās. Pirmā daļa, "Hajao Mijadzaki", fokusējas uz vispārēju informāciju par Hajao Mijadzaki, viņa biogrāfiju un profesionālo biogrāfiju, kā arī Studio Ghibli veidošanu un dažādiem apbalvojumiem, kurus viņš saņēmis savā dzīvē. Otrā daļa, "Šinto, kami ceļš", koncentrējas uz Šinto ticību, tās prakses un vērtību. Trešā daļa, "Filmu pārskats", fokusējas uz "Spirited Away", "Princess Mononoke" un "My Neighbor Totoro" filmam, izskaidrojot atsauces, attēlus un ziņojumus šajās filmās un to savstarpējo sakaru ar Šinto relīģiju. Ceturtā daļa, "Analīze", koncentrējas uz visu informāciju apkopošanu un analizēšanu, izmantojot literatūras avotus, teksta analīzi, kultūras interpretāciju, hipotēzes pārbaudi un salīdzinošo analīzi, lai sniegtu skaidru secinājumu ar visiem nepieciešamajiem skaidrojumiem. Pēdējais, secinājumā ir apkopots viss kas bija pieminērs šajā pētījjumā un sniedz atbild, ka Hajao Mijadzaki savos darbos dzīli balstījas uz Šinto relīgiju un liela daļa no filmas dizaina risinājumiem, simboliem un skatu uz pasauli ir paņemta no Šinto ticības. Šis darbs ir lielisks ievads tiem, kas interesējas par Hajao Mijadzaki, Šinto, Japānas kultūru vai stāstniecību un simbolismu, it īpaši tiem, kas interesējas par vairākiem no šiem tematiem, un vēlētos paplašināt savas zināšanas, iekļaujot tos, kas pēta Japānas kultūru, stāstniecību vai Šinto reliģiju. The bachelor’s thesis “Shinto Philosophy as the Essence in the Works of Hayao Miyazaki” explores the intricate details, messages and imageries in beautifully crafted movies of Hayao Miyazaki, namely “Spirited Away”, “Princess Mononoke” and “My Neighbor Totoro” through the lens of Shinto philosophy. The work examined the plot of each movie, its characters, scenes, design and naming choices, as well as symbolism behind them, and how all of it relates to Shinto, its philosophy, values and practice. The aim of the research is to present and analyse examples of Shinto elements within the works of Hayao Miyazaki and to confirm the hypothesis, that Hayao Miyazaki used known Shinto references and general Shinto views in his major movies, to convey messages and create stories with the essential qualities inherent to Shinto faith. The work is structured into four parts. The first part, “Hayao Miyazaki”, focuses on general information about Hayao Miyazaki, his biography and professional biography, as well as the formation of Studio Ghibli, and different rewards received throughout his journey. The second part, “Shinto, the Way of Kami”, is focused on a general explanation of Shinto faith, its practice, values and worldview. Third part, “Overview of the Movies” focuses on the general overview of “Spirited Away”, “Princess Mononoke” and “My Neighbor Totoro”, explaining the references, images, designs and messages within those movies and how they relate to Shinto in general. Fourth part, “Analysis” focuses on compiling and analysing all the information through literature review, textual analysis, cultural interpretation, hypothesis testing and comparative analysis, to present a clear conclusion with all the required explanations. Lastly, the conclusion compiled discussed within the work, and concluded that the messages, symbols, designs and elements of worldbuilding used by Hayao Miyazaki in reviewed movies were in fact, based on the essential parts of Shinto. The thesis works as a great introduction for anyone interested in Hayao Miyazaki, Shinto, Japanese culture, or storytelling and symbolism, especially to those who are interested in several of those topics, and would like to broaden their perspectives on them, including those studying Japanese culture, storytelling or Shinto religion.