“Itāļu neoreālisma ietekme uz franču jauno vilni: stāstījuma un vizuālo paņēmienu salīdzinošā analīze filmās “Velosipēdu zagļi” un “400 sitieni””
Author
Beloglazova, Laura Luīze
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vladimirska, Jeļena
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā bakalaura darbā tiek pētīta itāļu neoreālisma un franču jaunā viļņa savstarpējā saikne. Tā mērķis ir pierādīt, ka Fransuā Trifo savā filmā “400 sitieni” pielāgojis itāļu neoreālisma režisoru izmantotos naratīvos un vizuālos paņēmienus. Darba mērķis ir veikt salīdzinošo analīzi starp franču jaunā viļņa pārstāvošo filmu “400 sitieni” un itāļu neoreālisma pārstāvošo Vitorio De Sikas filmu “Velosipēda zagļi”. Pētījumā tika konstatētas līdzības visos piecos elementos, kas veido filmu: stāstījumā, mizanscēnā, kinematogrāfijā, montāžā un skaņā, pierādot, ka franču jaunais vilnis patiešām ir atradis iedvesmu itāļu neoreālistu izmantotajās tehnikās. This bachelor's thesis investigates the interconnection between Italian neorealism and the French New Wave. It aims to prove that Francois Truffaut in his film “The 400 Blows” adapted narrative and visual techniques used by Italian neorealist directors. The objective was to conduct a comparative analysis between “The 400 Blows”, a representative film of French New Wave and Vittorio de Sica's “Bicycle thieves”, a representative film of Italian neorealism. The study found similarities in all five elements that constitute a film : narrative, mise en scène, cinematography, montage and sound proving that indeed French New Wave found inspiration in the techneques used by italian neorealists.