Dereka Kolstandas spēlfilmas "Džons Viks" turpinājumu narativā un semiotiskā analīze
Author
Irgensone, Ērika
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tika apskatīta un izpētīta naratīvā un semiotiskā analīze Dereka Kolstada filmas "Džons Viks" turpinājumos ("Džons Viks 2", "Džons Viks 3: Parabellum" un "Džons Viks 4"), lai uzzinātu kā izmantoti kino valodas elementi, lai radītu aizraujošu un veiksmīgu filmu sēriju. Darba problēmjautājums tika izvirzīts, kā un kāpēc tieši naratīvs, tēli un simbolisms attīstās un mainās "Džons Viks" turpinājumos? Kādas ir šīs attīstības un izmaiņu savstarpējās saites? Darba teorētiskajā daļā tika apskatīta žanra teorija (trilleri, asa sižeta filmas, kriminālfilmas), literatūra par naratīvu, vizuālo, Holivudas naratīvu un kino naratīvo struktūru. Semiotika, naratīvā semotiku un semiotikas struktūra kino. Metodoloģijas daļā aprakstīta filmu analīze, naratīvs un semiotika kā metode. Empīriskajā daļā ar izvēlētajām metodēm analizēta Dereka Kolstada filma “Džons Viks” turpinājumi, papildus arī aprakstīta pirmā daļa, no kursa darba. Pēc veiktās analīzes izveidots filmu salīdzinājums un veidoti secinājumi, kā filmu veidotāji izmanto kino elementus, filmas veiksmīgumam. The bachelor's thesis examined and explored the narrative and semiotic analysis of Derek Kolstad's "John Wick" sequels ("John Wick 2", "John Wick 3: Parabellum" and "John Wick 4") in order to find out how the elements of cinematic language were used to create an exciting and successful series of films. The problematic question of the work was raised, how and why exactly the narrative, characters and symbolism develop and change in the sequels of "John Wick"? What are the interrelationships between these developments and changes? In the theoretical part of the work, genre theory (thrillers, action films, crime films), literature on narrative, visual, Hollywood narrative and narrative structure of cinema was examined. Semiotics, narrative semiotics and the structure of semiotics in cinema. The methodology part describes film analysis, narrative and semiotics as a method. In the empirical part, the sequels of Derek Kolstad's film "John Wick" are analyzed with the selected methods, in addition, the first part, from the course work, is also described. After the analysis, a comparison of the films was made and conclusions were drawn.