Vīna nozīme Jāņa evaņģēlijā 2:1-11
Author
Šveimrause, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Teoloģijas fakultāte
Advisor
Kokins, Ralfs
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā bakalaura darbā tiek apskatīta Jņ2:1-11. Darba gaitā autors cenšas pamatot izvirzīt tēzi: „Tāpat kā ūdens tika pārvērsts vīnā, Jānis parāda, ka Jēzus spēj mainīt mūsu attiecības ar Dievu”. Darbs tiek sadalīts divās daļās. Pirmajā tiek apskatītas eksegētiskās problēmas un kritiskie jautājumi, tādi kā „trešās dienas” nozīme, Jēzus mātes vieta šajā stāstā, stundu skaidrojums, ūdens trauku nozīme u.c.
Otrajā daļā tiek apskatīti šķīstīšanās simboliskā nozīme, ūdens uz tā nozīme jūdu sabiedrībā, Vīna nozīme Vecajā un Jaunajā Derībā, kā arī „zīmju” lietojums Jāņa evaņģēlijā.
Autors secina, ka cilvēka un Dieva attiecības Vecajā Derībā liela lomai ir rituāliem, ko Jēzus atceļ sevišķi šķīstīšanās ūdeni pārvēršot vīnā, tādejādi padarot vīnu par svarīgu simbolu. In bachelor’s work author deals with John’s 2:1 – 11.Author tries to substantiate her thesis: “As Jesus turns the water into vine, John shows us, that Jesus can change our relationship with God”.
There are two parts: in the first part author looks closely at exegetical problems , critical questions, like the meaning of the third day, Jesus’ mother’s role in john’s 2:1-11, explanations of “the hour”, meaning of water pots et cetera.
In the second part author looks at symbolical meaning of purification, water and it’s meaning in Jewish traditions and society, the role of vine in old and new testament, and at meaning of signs in the gospel of John.
Author draws a conclusion, that the rite has a significant role in relationships between God and people in Old Testament. Jesus abates the rite with His life and works and miracles, especially with turning water into vine.