21. gs. Japānas populārā mūzika kā japāņu jaunatnes mentalitātes atspoguļojums
Author
Dubrovska, Anna Digna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Haijima, Agnese
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir “21. gs. Japānas populārā mūzika kā japāņu jaunatnes mentalitātes atspoguļojums”. Tajā tiek apskatīts, kā izpaužas mūsdienu japāņu jaunatnes mentalitāte 21. gs. Japānas populārajā mūzikā no trīs dažādiem aspektiem – dziesmu vārdi, skaņa un video klipu vizuālais noformējums. Galvenokārt tiek analizētas pēdējo piecu līdz septiņu gadu laikā iznākušās japāņu dziesmas. Darbs sastāv no 3 daļām un 9 nodaļām. Darba pirmajā daļā ir apskatītas dažādas jaunatnei aktuālas tēmas japāņu populārajā mūzikā un kā tās izpaužas dziesmu vārdos; atsevišķi iekļauta arī tēma par angļu valodas lietojumu japāņu dziesmās. Otrajā daļā tiek analizēts japāņu populārās mūzikas vizuālais aspekts cilvēku atveidotos mūzikas video klipos un animētos mūzikas klipos. Trešajā daļā ir aprakstītas japāņu pop-mūzikas vokālā izpildījuma īpatnības un instrumentālais izpildījums, kā arī ko tas pasaka par jaunatnes mentalitāti. Darbā tiek secināts, ka mūzika ir svarīgs emociju (it īpaši – negatīvo) izpausmes līdzeklis japāņu jaunatnei. Sevišķi svarīgas tēmas mūzikā ir identitāte un (ne)iekļaušanās sabiedrībā, kas norāda uz lielāku individuālismu un vēlmi izlauzties no monotonas sistēmas. Vienlaikus jūtama arī apātija un neuzticība politikai, pozitīvām sociālām pārmaiņām. Tai pat laikā ir cēlusies nacionālā pašapziņa saistībā ar tradicionālo japāņu mūzikas kultūru. The title of this bachelor’s thesis is ‘’21st Century Popular Music in Japan as a Reflection of Japanese Youth Mentality’’. There it is analyzed how the Japanese youth mentality is reflected in 21st century Japanese popular music from three different aspects – lyrics, sound, and music video visuals. Songs are mostly chosen from the ones released in the past five to seven years. The thesis consists of 3 parts and 9 chapters. In the first part various important topics in Japanese music for youth have been analyzed and how they are reflected in songs’ lyrics, as well as a separate chapter has been dedicated to English use in Japanese songs. In the second part youth mentality has been analyzed from the perspective of life-like music videos and animated music videos. The third part takes a look at Japanese pop-music peculiarities from the vocal and instrumental aspect, as well as what it shows about youth mentality. The thesis proves that music is an important emotional (especially – negativity) outlet for Japanese youth. In particular, important topics are identity and (not) fitting into society, which shows growth in individualism and longing to break out of a monotone system. At the same time there is a sense of apathy and distrust in politics, positive social change. Meanwhile the national pride connected to Japanese traditional music has grown.