Didaktisko spēļu izstrāde motivācijas veicināšanai matemātikas optimālā līmeņa apguvei
Автор
Černiševa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šis bakalaura darbs ir veltīts izglītojošo didaktisko spēļu efektivitātes izpētei vidusskolas matemātikas kontekstā. Ievadā ir uzsvērta spēļu metožu izmantošanas atbilstība izglītībā un izceltas spēļu potenciāls motivēt skolēnus un palielināt viņu aktivitāti klasē. Pētījuma aptaujas rezultāti apliecina skolēnu interesi un pozitīvo attieksmi pret matemātiskajām spēlēm, kā arī pārliecību par spēles elementu vērtību matemātikas stundās. Papildus doti piemēri spēļu apguves veiksmīgai pielietošanai skolas un augstākās izglītības vidē. Darba mērķis ir apgūt metodisko literatūru un izstrādāt didaktiskās spēles par izvēlētām kursa "Matemātika I" tēmām vidusskolēniem. Galvenās pētniecības metodes ir literatūras analīze, anketēšana, pedagoģiskais novērojums, testēšana un datu analīze. Darba rezultātā paredzēts izveidot spēles un novērtēt to efektivitāti, kā arī izstrādāt vadlīnijas spēļu izmantošanai izglītības procesā. This bachelor's thesis is devoted to the study of the effectiveness of educational didactic games in the context of high school mathematics. The introduction highlights the relevance of using game methods in education and highlights the potential of games to motivate students and increase their activity in the classroom. The results of the research survey confirm the interest and positive attitude of students towards mathematical games, as well as their belief in the value of game elements in mathematics lessons. Additionally, examples of the successful application of game learning in the school and higher educational environment are given. The aim of the work is to study methodological literature and develop didactic games on selected topics of the course "Mathematics I" for high school students. The main research methods are literature analysis, questioning, pedagogical observation, testing and data analysis. As a result of the work, it is planned to create games and evaluate their effectiveness, as well as develop guidelines for using games in the educational process.