Mākslas darba identitāte un interpretācija Artura Danto mākslas teorijā
Author
Muižniece, Justīne Tīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Rotkale, Līva
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir izvērtēt argumentus, kas balsta A. Danto pārliecību, ka objekts ir mākslas darbs tikai tad, ja objektam ir "neredzamā daļa" - ar aci nesaskatāma īpašība, kas paredz mākslas pasauli - mākslas vēstures un teorijas atmosfēru. Īpaša uzmanība tiks pievērsta A. Danto domu eksperimentam par neizšķiramajiem līdziniekiem, kur būtisks aspekts ir mākslinieka nodoms un atbilstoša interpretācija. Bakalaura darbā tiks parādīts, ka A. Danto teorija nepieļauj dažādus interpretācijas veidus, raisot vairākus jautājumus: (1) vai A. Danto teorija nav ierobežojoša, ja der tikai pareizā interpretācija; (2) kāda loma ir skatītājam un autoram interpretācijas veidošanā; (3) kā neredzamā daļa ietilpst mākslas darbā; (4) kā darbi, kuriem nav satura vai kuru autors pieļauj vairākas interpretācijas, iekļaujas A. Danto mākslas teorijā? The aim of this bachelor's thesis is to evaluate the arguments supporting A. Danto's conviction that an object is a work of art only if it possesses an "invisible part" - an invisible property that presupposes the art world's atmosphere, history and theory. Special attention will be given to A. Danto's thought experiment on indiscernible counterparts, emphasizing the artist's intention and interpretation. The bachelor's thesis will show that A. Danto's theory does not allow for various interpretations, raising several questions: (1)Is A. Danto's theory restrictive if only the correct interpretation is valid? (2)What role do the viewer and the author play in the formation of interpretation? (3)How does the invisible part integrate into the artwork? (4)How do works with indeterminate interpretation fit into A. Danto's theory?